Monday, October 12, 2009

kyligt jaaa

Huga vad kallt det ser ut att vara ute, alldeles frostigt i gräset. Snö kom det den 10 okt men det försvann under dagen. Får ännu en gång beklaga att jag inte bloggat på ett tag men jag har ärligt talat inte haft lust...Och när jag väl sätter mig och tänker göra det så har jag antingen ett barn pratande om svamp i ena örat eller så får jag skrivkramp och bara stirrar på skärmen. I huvudet är det fullt med skrivmaterial men det är mitt eget och inte för er...:/ Jag kan bara konstatera att vi verkligen skulle behöva komma bort ett tag och bara vara. D har besvär med nacken och det har nu tagit på hans arm och hand så han känner sig naturligtvis frustrerad över det. Själv har jag nerverna utanpå och är irriterad och ibland dyker en desperat tanke upp i huvudet. Att bara gå rakt ut i skogen, inget mål, bara gå och gå. Men än så länge kan jag allt ta mig i kragen.
Men det är inte bara elände här även om det kanske låter så. :)
I helgen hade jag två vänner här på vinkväll, vi hade det riktigt roligt och det var länge sen vi träffades alla tre. Dagen efter var lillemans faster här på besök och vi ska försöka hitta på något någon helg framöver.
Älgjakten pågår för fullt så nu är det gubbar i alla buskar så man törs inte ge sig ut i skogen :( Hoppas det blir mkt kött men nu är ju redan de tre frysarna ganska fulla förstås...
Nåja nu ska jag ta mig lite kaffe så jag blir lite mera människa :)

No comments: