Thursday, October 29, 2009

Bloggar för blinda ögon?

Det har varit lite glest mellan kommentarerna på sistone och min besöksräknare har tyvärr försvunnit men jag bloggar ändå. Det är inte enbart för att roa andra jag bloggar utan även för min egen skull. Det är roligt att kunna se tillbaka vad jag gjorde t.ex för ett år sedan.
Igår kväll satt jag,mor och Daniel på körskolan i över tre timmar på handledarkurs. Ovant att sitta stilla och läsa på väggen, kändes som att gå i skolan igen. Och det var inte utan att jag fick lite åldersnoja...Jag var ju bara sådär 10-11 år äldre än alla andra elever.Det känns gammalt när man känner sig mer åt föräldrahållet rent åldersmässigt....Antar att i storstäder är det mer vanligt med äldre elever men härute har de flesta antagligen kört bil sen de var 10 år.... Inte jag dock :) Nåja det var intressant information och det avslutades med en orgie av trafikolyckor från australien på film. Just då ville jag inte ta körkort längre och inte åka bil hem heller för den delen...Lilleman var hemma med Ellinor och det gick jättebra. Killen har blivit så stor och duktig så han kände sig trygg att somna fast inte vi andra var hemma. Jätteskönt att veta att det funkar med andra än bara la familia.
Sotarn fick förhinder och dyker upp i mitten av nästa vecka:( Undergolvet är nästan klart i köket, eller det ÄR klart i köket men inte i kökskantoret(skrubben). Snart kan vi börja sprida ut spån och dra ledningar. Och sen det efterlängtade golvet.Jag längtar något fruktansvärt efter att kunna gå på golvet igen och börja möblera,inreda osv...Men det dyker säkert upp några hinder på vägen, det tycks alltid göra det :(
Idag ska vi till kyrkogården och lägga granris på gravarna, i sista minuten sådär. Imorrn är det ju allhelgonaafton så det blir till att tända ljus och minnas.
Vill ni ha ett bra recept på såpbubblor? Gjorde såna igår och de blev väldigt bra.

Såpbubblor
3 dl ljummet vatten
1,5 dlYes diskmedel
0,5 dl sirap
Blanda försiktigt utan att det löddrar.

4 comments:

Anonymous said...

sirap? har jag inte haft i någon gång...får testa det någon gång när jag har några barn i närheter...Jag är inne och kollar din blogg men skriver inte så mycket...
Ellinor

Fröken Höst said...

Nej då du skriver inte för blinda ögon. Jag läser.

gersgaarden said...

Jodå jag tror er :)

Anna, Fair and True said...

Det är väl inte så glest mellan din inlägg! Lagom tycker jag!