Wednesday, October 14, 2009

en smula kreativ idag

När jag letade pysseltips på nätet idag fick jag inspiration och rätt som det var satt jag med stickorna i handen och höll på att sticka en mobilstrumpa...Varför mobiltelefonerna behöver kläder vet jag inte men det kändes ändå kul. Man kan ju fråga sig varför en chihuahua behöver tiara och tyllkjol också men det tänker jag inte fundera på nu...:)
Nästa kreativa sak blev att plocka olika sorters löv. Ni vet den där idylliska bilden man har i huvudet om att sitta tillsammans, ha det trevligt och pyssla? den stämmer inte riktigt men det var kul så länge det varade. Jag och lilleman kladdade med vattenfärg, penslar och stöppelsvampar en stund innan han tröttnade. Jag fortsatte en stund till eftersom jag tycker det är så roligt att hålla på med färg och naturmaterial. Man vet att man har det skoj när man som vuxen blir mkt kladdigare än snart fyraåringen. Duschen nästa :)
Just nu fixar jag grillkorv till grabben och sen ska det värmas restlådor till oss andra.
Hej svejs

1 comment:

Anonymous said...

vad jag letade efter, tack