Friday, July 24, 2009

ockragula fönster och jordgolv i köket




Vi har äntligen börjat måla fönster nu, blir jättefint. Skulle behöva ut och måla nu när det är uppehåll men det beror på om mamma kan tänka sig att passa lillen en stund. Nu har även jag lärt mig att spika rutor och kitta dem så det kan gå lite fortare att bli färdiga. Att jag skrev jordgolv beror inte på att vi har gått över gränsen mellan gammalmodig/medeltida utan för att det inte finns ett golvplank kvar i köket...Bara plattorna vid spisen men de ryker snart de också och det pratas om golvvärme under dessa i framtiden.... Och vi har grävt igen...Så det har skapats utrymme under bjälkarna som tidigare låg direkt mot marken i stort sett. Hjullastaren har varit till stor hjälp. Istället för att bära hinkvis till en skottkärra och ralla till en hög så hinkar vi ut det genom ett köksfönster direkt ner i skopan. Bara att köra iväg det sen. Joar har provåkt hjullastarn ett par gånger och tycker det är jättekul maskingalen som han är..:) Jag har skurat joars säng och den står nu i lillkammarn.
Annars jobbas det en del och tiden går. Jag tycker inget blir gjort men ser man tillbaka så ser man ju att det har hänt massor. Jag har varit rökfri i över 4 veckor!

1 comment:

Anna, Fair and True said...

Bra jobbat! Med rökningen vill säga! Fin säng!