Friday, November 30, 2007

En liten pojke!


Nu har jag äntligen fått besked! Det blev en liten pojke på under kilot. Både mor och son mår bra vad jag vet. Hoppas det går bra med den lilla nu. Är så glad att det är över och det måste vara skönt för lillens mamma.

Här är det lite smått adventshysteri...Mamma far runt med stjärnor och ljusstakar överallt, men visst blir det fint!

Har ätit köttfärssoppa idag, mums,mums. Har börjat kolla mer på vad vi äter och om man kan producera mer av det själv. Får nog börja skriva upp vad som ska odlas till sommaren. Måste ju ha morötter och lök iaf. Och gärna paprika och tomat. Och potatis, i år hade vi ju ingen och et känns som skandal eftersom jag plockat potatis varje år sen jag var 2. Det blir några år det. Men det behövdes ligga i träda nu för jorden är nog ganska utarmad. Svårt bara när pappa är borta och jobbar så långt undan och inte kan tänka sig att dela med sig ansvaret för traktorn med mange. Tycker han borde vara glad om fler än han kan köra och underlätta men icke då. Annars får väl jag lära mig köra Fergulina...attans trögstyrd för en klening som jag bara. En fin gammal rosa (solblekt fd röd) massey ferguson från 59 (?). Liten och gullig speciellt eftersom den är rosa haha!

Oregano måste jag odla varje år. Och ska nog prova på basilika också. Jaja får nog gräva fram katalogerna och kolla igenom hur jag ska ruinera oss totalt det här året. :-) Måste slänga in en bild på min jättesquash från förra året.

No comments: