Monday, July 2, 2007

trött

Mmmm jag är trött, ska ta och stupa i säng snart, men måste ju kolla igenom allt som ska kollas på datorn medan jag dricker ögonblink, mums!
Har just ägnat en timme åt att diska och städa köket, inget drömgöra klockan 22 på kvällen men det är enda chansen att hinna med.
Tänkte ju sy upp byxorna ikväll men det är nog bara att glömma och risken finns ju att jag kanske syr mig i handen för att jag knappt orkar hålla ögonen öppna...
Mamma har hjälpt mig lite med symaskinen. Hade problem med spolningen. Jag och elektriska prylar klickar inte...Får citera på ett ungefär ur en barnbok jag hade som liten: " När man drar ur kontakten mister dammsucken makten". Tror nästan elgrejer får en liten elak själ när man kopplar in dem i väggen. De tänker: hehe nu ska vi jäklas riktigt! Därför gillar jag tråd och nål för hand när jag syr och föredrar att sopa framför dammsugning. Är tekniskt handikappad...Är faktist t.om dålig på att skruva i glödlampor (men jag är inte blondin så det så) inte pga att jag inte vet hur jag gör utan för att jag nästan alltid får dem snett och inte vågar vrida åt hårt eftersom de kanske splittras i handen och det hamnar glas överallt....Mycket nojor man har....

Lilleman har haft det skoj idag och lekt med en liten tjej i samma ålder. Han gav henne t.om en kram! Börjas tidigt med kärleken här, pust...

Natti, natti

No comments: