Sunday, July 22, 2007

rörigt..


Allt känns lite rörigt just nu....Sambon är sjukskriven pga problem på jobbet, ska tas beslut nästa vecka om han kan fortsätta eller ej.

Har haft mycket att göra med trädgård den här veckan, dock ej min egen utan med mammas, mormors och grannens. De lyckades åka bort på samma gång minsann. Fast det har ju varit mycket regn på senare tid så jag har inte behövt överanstränga mig.

Kanske därför min squash växer så långsamt, eller om det beror på att det är en annan sort än jag hade förra året. Känns surt att mina frösådda frös ihjäl och att jag var tvungen att köpa en planta istället... Förra året hade jag dark fog (tror jag) från Runåbergs, de växte som tusan, var tvungen att kolla varje dag så de inte skulle bli alldeles för stora...

Sockerärterna och störbönorna börjar röra på sig så smått nu. Mangold skördade jag första gången för i år i förrgår. Alltid samma förvåning över att så mycket blad blir så lite när det kokt....

Skulle behöva plocka lite älggräs och göra saft att frysa in till förkylningstider, vinbär och hallon pockar också på uppmärksamhet. Kan någon klona mig???

Slänger med en bild på min tjusiga fingerborgsblomma.

Nu ska det stuvas morötter, tyvärr affärens och inte mina egna....

No comments: