Sunday, April 15, 2007

sommarkänning

Vad härligt väder vi fått! Ska tydligen vara samma väder som de har i Italien nu. Har kunnat haft kortärmat på mig, fast nu blir jag väl förkyld eller nåt...Idag har det varit full rulle som vanligt, var i Huset och städade i köket. Har våttorkat alla bord och bänkar och sånt. Golvet får allt vänta ett tag till. Har dessutom börjat diska ur lite saker som stått framme under vintern, inte så mysigt om möss har sprungit över grejer som man ska äta ur sen...Alltså har vi fått ordning på vattnet. Någotsånär iallfall, det behövs lite mer gängtejp bara sen ska det nog inte läcka mer. Jag och lillen sopade på trappen med varsin kvast, har ställt en sängbotten ovanför trappen så han inte ska drulla ner, det är nog besvärligt med de höga trösklarna inne.
Veckan har gått rätt fort, sambon började jobba i tisdags men jag inte behövt känna mig ensam direkt. Mamma är ju sjukskriven för tillfället sen har jag passat på att umgås med vänner också.
Det blommar blåsippor i min trädgård! Det är så vacker färg på dem, skulle vara kul att köpa en tuva någon gång om man hittar på nån plantförsäljning. De är ju fridlysta (iaf här) så man får ju inte gräva upp eller ta frön då har jag för mig. Tussilagon blommar i diken, lillen fick en att titta på i vagnen igår och blev så glad så.
Sådderna går bra, tror inte jag har fler sorter att förkultivera nu. Skönt!

No comments: