Monday, April 9, 2007

Römertopf

Ja se ovan. Jag älskar min mammas römertopf, ska hålla utkik på loppisar efter en egen. Vi åt citronkyckling idag mums!

Vad kan man mer säga då...Joar ville inte sova på förmiddagen så vi tog en liten sväng med vagnen och tittade på ljungpiparna som kommit. Vi gick också till Huset och rev i lite tapeter och flyttade runt lite grejer. Måste rätta ett litet misstag..Det var inte bara 4 lager tapet utan 10 (!!!). Underst var det vit tapet som var schablonmålad! Mitt hjärta dunkar för den tapeten. Har provat att kalkera den på bakplåtspapper för att själv kunna göra den när nya väggen kommit upp.

Lilleman somnade efter maten när vi tog en promenad med vovve och vagn. Han har inte sovit i vagnen på nästan ett år så vi var ganska förvånade när han såg trött ut, vi fällde ryggstödet lite och vips sov han!

Har planterat om mina lejongap idag. Det var det jäkligaste jag varit med om....De bröts hur lätt som helst, fick sätta dem i duttar istället för en och en. Ska så lite isört sen tänkte jag. Hoppas de går bättre i år. Vet inte vad det blev förra året, de liksom vissnade ihop när jag skulle plantera ut dem. Och i lådan jag hade dem tidigare såg de så krispiga och stadiga ut så.

Imorgon börjar Magnus jobba, det blev ju lite försenat iom kräksjuka. Kommer att vara ovant att vara hemma med Joar själv, visst har han ju jobbat förut men man glömmer fort. Det blir nog mycket promenader, böcker och kaffebesök!

Nighty night

No comments: