Saturday, April 7, 2007

Glad påsk!


Nu var det ett tag sen jag skrev här...Vi har haft vinterkräksjukan här hemma och då orkar man inte sitta vid datorn någon längre tid. Men nu verkar det vara bättre med oss men Lilleman är fortfarande lös i magen. Tarmfloran ska väl hinna ikapp. Är du äcklad än? Jag kan hålla på ett tag till men ska inte göra det.


Idag är det alltså påskafton. Nåde den som smäller påsksmällar ikväll...Ni skulle ha en raketrädd hund själva så skulle ni få se hur roligt de stackarna har det när människan firar.

Vi har ätit den obligatoriska lammsteken och potatisgratängen. Vi ska ha min påskrätt lasagne någon dag under påsken också är det tänkt.

Lillkillen har varit påskkärring med mammas läppglans och kajalprickar på kinderna. Ursöt!


Passade på att gå till Casa de Månblomman nu när pappa är hemma och kan komma med synpunkter. Han kollade på vattenläckan i kranen och visade vad vi skulle byta och han hjälpte oss att ta ut mått på väggarna i kammarn som vi ska isolera/masonitera (eget ord).

Under tapeten var det ca 4 lager med gamla tapeter den ena finare än den andra. Ska försöka mig på att dela på dem så jag kan få ett ark av varje att ha som dokumentation. Det är ju byggnadshistoria för tusan. Kanske kan rama in dem och ha dem som tavlor också.



Åh det finns så mycket jag vill göra men tiden räcker ju inte till hur mycket jag än vill. Fläta ett staket runt tomten är den senaste nycken...Det är ju sååå fint! Och vi har ju ändå så mycket sly som ska ner.


No comments: