Sunday, March 25, 2007

Underbar dag!

Idag har varit en bra dag måste jag säga! Vår och sol gör nog människan gott!

Var ute och städade på mammas veranda. Torkade alltså av bord och stolar inget annat men ändå....Fick sen besök av grannen med styvson och dennes kompis som för övrigt också är en granne. Hmm tror jag räknar alla i byn till grannar. Tur att jag inte bor i sthlm, tänk så många grannar jag skulle ha då....:-O
Det var jättefint att sitta ute i solen och dricka kaffe/saft. Sen när Joar vaknade så gick vi ut på jalan och tittade på när grabbarna lekte med ett flygplan.

Åt god i kyckling i lergryta och till efterrätt päronkaka med citron och kanel med glass till. Lilleman ratade frukten och tog bara glass med nougatsås. Han är galen i den där nougatsåsen...Så gick det med att leva sunt hehe.

Tog en promenad och fastnade nästan med vagnen i leran. Men vad skönt att det är lerigt! Det betyder ju vår!!!! Solen värmde ju så skönt mitt på dagen att ingen jacka behövdes, men under promenaden så drog det allt lite kallt.

Skulle egentligen ha planterat om Isop idag men kunde inte hålla mig inne. Sådde iallafall två sorters tagetes igår. Den ena heter moonlight och det blir som stora gula bollar, den andra är egna frön som jag tog förra sommaren den heter pack moon fire och är rätt enkel med fin orange röd färg. Sådde också praktvädd magic night som är mörkröd och ser nästan ot att vara pudrad med florsocker :-)

1 comment:

Fröken Höst said...

Päronkaka låter jätte gott. Det måste jag få recept på. Så nuogat såsen är god, har inte testat den. Ja har fortfarande lite kvar av ICA´s kolasås.