Monday, March 26, 2007

En dag full av aktiviteter

Här har det gått i ett idag...Vi var med mamma till kiropraktorn. Medan hon var där och plågades så åkte vi till Önneby och köpte en ny bilbarnstol till Bobo. Hette något så hightech flummigt som acta cosmic xtp tror jag..Medan Mange monterade den på badhusets parkering tog jag och Bobo en upptäcksfärd till en skogskant och till fotbollsplanen. Kul att titta och känna på kottar och stenar. Vi var upp på bron bredvid elevhemmet och kikade på bilar också.
Sen bar det av till second handen. Fyndade en militäraktig jacka åt mig själv, den var aldrig använd, lappen satt kvar, kostade bara 150 kronor. Sen köpte jag ettpar jeans från hm och ett par bruna byxor med massa fickor från hm. Joar fick sig ett par mjuka byxor, en fin tröja och en svart bandana med draktryck att vara tuff i till sommaren.
Vidare gick färden till leksaksaffären. En bok om klockor inhandlades. Joar dreglade över långa timmersläp i plast.....Kamoflagegummistövlar blev det sen innan pizzerian.
Efter hemfärden då bobo nannade gott i sin nya stol så blev det promenad och kaffe på grannens veranda. Svårt att hålla joar still bara. Fick spärra av trappen med en stor spånskiva.
Åt god tårta som blivit över sen hennes barnkalas och njöt av solen tills den gick ner.
Rätt skönt att fylla dagarna med nåt iallafall. Har mest varit enstörig tycker jag. Imorrn kommer en gammal klasskompis/rumskamrat på besök en sväng!

natti

No comments: