Monday, July 6, 2015

Semester!

Semestern har börjat!

Invigde helgen innan semestern uppe i höljes på rallycross =) Lika skoj som vanligt men jag får alltid akut hemlängtan rätt fort. Träffat bekanta och obekanta, bränt mig i solen, tagit premiärdopp i älven, slappat i husvagnen med bra bok, intagit pissljummen öl, förfasats över vissa bajamajor, gått många mil (vi bor alltid längst bort för att det är lugnt och tyst på natten), jagat myror i husvagnen, ätit natti-nattikioskens goda hamburgare, haft internetabstinens eftersom jag höll på att bli utan ström i mobilen, bilen hade laddat ur batteriet och växellådan krånglat, kollat rally osv. Så ja en trevlig men hård helg. Skönt att vara hemma igen.

Och nu har det det visst börjat en ny regnperiod....Slöat inne idag mest. Kollade Bridesmaids på dvd, så himla kul! Jag gillar roliga filmer men det är sällan jag skrattar. Men till den här filmen var jag ju tvungen!

Sen har jag städat lite uppe där det var lite svalare, slängt en del gamla handväskor o sånt. Känner att jag borde slänga massor av kläder men det är ju så svårt...Tänk om pengarna tar slut? Tänk om det blir världskrig och man måste klara sig på det som finns? Tänk om jag går upp/ner i vikt? Då måste jag ju spara allt....:P Inte lätt det där men jag får inte plats med allt. Ja, jag har stort hus men jag har dåligt med utrymme att förvara saker i....

Just nu väntar en förhoppningsvis ganska lugn vecka. Mamma fyller jämna år snart så till lördag blir det kalas med mat och musik, ska bli trevligt! Hyr in oss på hembygdsgården precis intill så det blir inte många steg att gå :) Enkelt med sonen också, då kan han vara med det han vill och sen bara gå hem när han tröttnat. Och jag kan kika till med jämna mellanrum, det är ju tomt i tomt :)

Imorgon blir det nog en tur till sopstationen, om växellådan vill. Och om vädret inte är allt för illa så får vi ge oss ut på kantarellspaning :)

No comments: