Thursday, July 16, 2015

Ingenting...:)

Har inte just gjort något sen sist jag bloggade...Eller jo, haft kalas på hembygdsgården för mamma, kan rekommendera de som är sugna på att hyra att göra det, bara ni är rädda om de gamla sakerna. Allt modernt fanns också  så det flöt på fint! Lyckat kalas för alla skulle jag tro =)

Släppte ut grodynglen igår, de hade fått bakben och vissa t.om framben men fortfarande svans. Men eftersom sonen åkte till pappa idag och vi kanske gör någon dagstur så är det synd att lämna de små själva. Så de fick åka ut i samma vattendrag som vi hämtade dem i. Får kolla upp dem sen, de som är mer grodiga än andra är från vår kull:) De i diket hade inte utvecklat bakben ännu. Men det fanns läskiga kräftdjur eller vad det var som tog yngel,,,,de hade t.om en liten fisk! I diket??? Jaja....otäcka var de,,massa ben, långa och med en "kräftstjärt" bak.

Vi var till plantmarknaden på utförsäljning  häromdagen och jo,,,vi kom hem med en del. Jag blev lite förälskad i ett gullnattljus pga av dess gula fina blommor! Sonen drog hem en tagetes, karpaterklocka,  vinteriberis, lammöra (mjuuukt) och kanske något mer, ids inte gå ut o kolla! Har inte planterat allt ännu utan det står på trappen.

Just nu tar jag ett glas vin i min kimono, släpper katter in och ut, lyssnar på woodstockmusik och småplockar med allt möjligt!

Brist på solljus har vi här tycker jag....inte som de två åren innan. Jag gillar sol nu på "gammeldagarna", och vill gärna få färg. Men solarie är uteslutet och jag använder dessutom inte solskydd. Någon som sa cancer? Joo men jag tror mer på att man får det av all skit i solkrämerna så därför avstår jag. Man kan sola med måtta. använda kokosolja eller hallonfröolja om man ska vara i solen.Så nää vi använder inte sånt. Däremot använder jag brun utan sol.  Just nu har jag från Lavera. Ekologiskt och inga konstigheter, och det doftar inte "bus" som det gör från t.ex aco. Har även prövat eco cosmetics, också jättebra och utan märkligt innehåll :) Kanske dyrare än vanlig? Vet inte eftersom jag inte kollat. Men huden är vårt största organ och allt sugs in så jag är noga med vad jag smörjer mig med. Men lite fåfäng är jag ju och vill vara brun så därför väljer jag att att använda brun utan sol och såklart med godkända ämnen, det är en riktig djungel det där....Det ska visst vara bra att käka morötter också men så mycket får jag inte i mig. Men om någon är totaltokig i dessa rotsaker så kör på :)

Men nu får ni ha trevlig helg! Jag ska ta mig en tur i min kimono och ta ett litet glas vin till innan det är dags att krypa till sängs. Just nu läser jag Rörgast av Johan Theorin. Blir väl några sidor innan jag släcker för natten! :)


No comments: