Wednesday, January 21, 2015

Mittiveckanblogg

Fin rubrik va? Ogillar särskrivningar så det blev en väldig ihopskrivning istället ;)

Pausbloggar mitt under Sveriges mästerkock...ett av mina favoritprogram. Såklart eftersom det handlar om mat, följer även Kanadas variant just nu men så har ju farmen börjat så jag missar alltid sista halvtimmen tyvärr.. Men det går ju kanske att se efteråt. Det är det fina med digitalteve via telia. Jag kan på vissa kanaler och program hoppa in flera timmar efter och kolla ikapp serier, dessutom spola eller pausa när jag vill (annars funkar det ju på nätet också). Jag är ju hem till gården-nörd ifall ni inte visste det....Har följt det från och till i många, många år. Världens bästa serie, kalla mig tant hur mycket ni vill ;)

Idag har det varit min lediga onsdag. Var visserligen hemma igår med eftersom sonen inte mådde så bra men det var nog en väldigt tillfällig sjukdom som det verkade för han var frisk som en nötkärna under eftermiddagen redan. Lär få en urusel lön nästa månad när jag varit borta både för egen sjukdom och vård av barn men det får väl gå ändå, pengar är inte allt här i världen.
Gjorde mig en liten tur i diket idag men hann gasa på och svänga upp innan jag hann fastna i snön. Tur att jag inte fick möte då det blev ett litet lätt kast med bilen på fel sida...Börjar bli trött på snön och ändå snöar det i skrivande stund. Men annars har det varit en bra ledig dag. Höll mig levande på te, kaffe och citronvatten tills lunch och då fick det bli en matlåda ur frysen med quorngryta och vildrisblandning. Var till affären och fyllde på förråden. Köpte en pokemontröja till sonen och två par svarta byxor till mig själv. Middag blev stuvade fullkornsmakaroner och grillkorv. Prövade ett glas av det nya vinet "cape original" med tre olika druvor, orkar inte gå och kolla vilka...Det var väldigt gott måste jag säga, inte för sött eller så. Kravmärkt såklart, köper alltid det i första hand. Men det får räcka med ett litet glas, jobbet kallar imorgon och så var jag inte sådär sugen egentligen. Citronvattnet lockade mer, börjar jag bli gammal eller vad??

Strax dags att slänga mig i duschen och ta tidig kväll. Höll på att somna efter maten på kökssoffan med Stubben bredvid mig. Ännu ett ålderstecken kanske? Förr lade jag mig vid 22 men nu vill jag gärna krypa ner en halvtimme tidigare, kan ju alltid somna med en bok istället för i tv-fåtöljen ihopkrupen i konstiga ställningar. Nackdelen är ju att jag somnar gott i fåtöljen men lägger jag mig i sängen kan jag inte somna direkt. Borde lära mig att gå efter min naturliga dygnsrytm...Vaknar ofta redan vid 5 och är trött tidigt på kvällen så varför sitta uppe bara därför att? Samma om jag för en gångs skull varit ute på fest och kommer i säng klockan 3, vaknar ändå före 7 och är förbannad för att jag inte kan sova längre. Har jag en himla tur somnar jag om men det är inte så ofta tyvärr...

Lite smått uttråkad känner jag mig men ändå orkar/har jag ingen lust att göra något vilket innebär en väldig frustration. Känner att det är dags för dels både en riktig familjedag då vi hittar på något kul tillsammans och en "dejtdag" då jag och D kan åka bort och göra något mer än det vanliga. Länge sen sist med bägge delarna :( Men vad ska man hitta på med då? Förslag emottages tacksamt ;)

Godnatt på er!

No comments: