Saturday, January 10, 2015

11 januari 2015

Det känns väldigt ovant att skriva 2015, -15 osv. Det har alltså gått och blivit ett nytt år igen. Vad snabbt tiden går.

Och du min lilla blogg är rätt så försummad känner jag. Tänker inte ge några löften i år heller men kan ju alltid försöka blogga lite mer. Men det brukar jag säga och så blir det inget ändå. Jag känner mig själv.

Jag är hemma med förkylning den här helgen men tyvärr slipper man inte undan snöskottning. Det kom ca 30 cm snö igår under dagen! Alldeles för mycket för min smak. Som tur var så var det lätt nysnö och inte kramsnö så det gick ganska lindrigt att skotta ändå.

Eldar och pimplar juice. Har totalt snöat in på en särskild sådan. Pauluns superjuice med hallon/granatäpplesmak. Den är helt underbar, men har bara funnit den i en affär 4 mil bort så jag får hushålla med den. Var nere i stan förra helgen så då passade jag på att bunkra upp ett litet lager. Har ni inte prövat den så gör det. Om den är sådär hälsosam som de påstår kan jag inte svara på men den är ju så ljuvlig. Den med acai/blåbär från samma märke är också bra god.

Nu till den svåra frågan om vad jag ska ha till frukost...Jag brukade gilla frukost men jag känner mig rätt oinspirerad och vet inte vad jag ska ha. När jag jobbar blir det oftast smoothie eller makrill i tomatsås och när jag är hemma brukar det bli något bröd, ägg och kanske gröt. Ja om jag skulle ta och göra mig en gröt idag kanske? Det var ganska länge sen nu. Kan ju inte bara leva på juicen (eller jo det skulle jag nog faktiskt). Och så en jättekopp te till det som får nästäppan att lossna. Nu låter det som om jag kommer sitta och snora i min mugg men det var inte så jag menade :P

Godmorgon på er!

No comments: