Friday, September 5, 2014

idag är inte google min vän...

Sitter och googlar på nysningar pga bröd...Jag har en sådan där grej att när jag äter bröd eller andra mjölbaserade saker så nyser jag. Det kittlar i näsan och jag kan liksom inte låta bli att nysa...Så jag funderar på om det bara är psykisk inbillning eller om jag har någon sorts allergi....Men jag finner inga riktiga svar. Jag har mer och mer funderat på det här med glutenfritt pga hälsoskäl Men det här började ju innan de tankarna så det beror inte på någon fix idé eller så. Värst är det med bullar eller matbröd. Aaaatschoo!

Har prövat glutenfritt bröd men ännu inte funnit något som är gott....Det är sött, bismaker eller fastnar i gommen (huuuu). Får pröva att baka något själv istället kanske? Någon som har ett bra recept? Det är inte många gånger i veckan jag äter bröd måste tilläggas. Kanske för att det är såååå gott.Nybakat eller rostat bröd t.ex. Jag skulle lätt kunna sätta i mig en halv limpa med en massa smör på. Men så har jag faktiskt den disciplinen på mig själv att det räcker med en skiva. Men jag skulle kunna,,,,om jag tappar kontrollen ;)

Fikabröd däremot är jag inte så glad i. Inget som helst sötsug. Jag älskar att baka, smaka en bit för att se om det blev ätbart men sen är det bra. Bara att ge bort....

Nog om nysningar, bröd och mina tankar om mat( det finns såååå många såna). Nu ska jag se på min barndomshjälte Indiana Jones. Tre filmer på tre dagar och min favorit är först ut. "De fördömdas tempel" Tror jag kan varenda replik i den filmen :) Sen blir det sängen, jobbhelg!

3 comments:

Åsa said...

Jag har en bakbok som enbart består av glutenfria recept. Har inte provat nåt än men den verkar väldigt bra. Du får låna den om du vill =)

gersgaarden said...

Spännande! Har beställt en från jultidningarna också det kanske är samma? Baka nytt bröd tror jag att den hette :) Tänkte svänga över till dig snart men vet inte hur du orkar med nu med allt som varit på sistone :/

Åsa said...

Nytt bröd, baka gott utan gluten av Jessica Frej och Maria Blohm heter den jag har. Annars så rekommenderar jag allt som Birgitta Höglund ger ut. Men hon har flera bloggar där hon frikostigt ger ut recept. Googla henne, hon har både paleo och lchfbloggar.

Är bara att komma inom, livet går vidare och jag mår bra. Är mycket praktiskt som ska göra och kalendern är rätt fulltecknad så hör av dig när det passar dig så får vi se om vi får ihop d =)