Saturday, September 6, 2014

Borde sova..

Jobbhelg så jag borde gå och lägga mig och det ska jag nog göra när jag är klar med dagens blogginlägg.
Har väl egentligen inget speciellt att blogga om men något ska jag väl åstadkomma :)

Tänker på att skaffa en till tatuering, fann ett motiv som jag verkligen vill ha. Delvis för att det var snyggt men som ett extra plus så känns det som en minnesgrej över pappa. Ett musikaliskt motiv som ni kanske kan gissa om ni känner oss....Funderar på att sätta den på fotleden denna gång. Ingen stor grej med färg den här gången utan en enkel en i svart med skuggningar. =)

Annars då? Jo har suttit och gått igenom en massa papper som jag ska förvara någonstans tills allt är över och jag jag kan bränna upp dem. Känner mig totalt husvill här hemma. Dels har vi våra grejer överallt, sen är det gamla saker från förfäderna som bodde här förr och så nu pappas grejer. Och för att förvärra saken var jag ju absolut tvungen att byta ut en av mina bokhyllor så jag har böcker travade i hela norra rummet uppe.Bland pappas grejer. Det har blivit ett förråd igen. Så fort vi får ordning någonstans så inträffar det något annat så att det måste avvaras till förvaring. Tror aldrig jag kommer få huset som jag vill ha det någon gång. Men å andra sidan så finns det ju plats när det krävs. Vi är nog lite bortskämda på så vis kanske....
Jo och så har jag samlat ihop de nummer jag funnit av Gård & Torp och stoppat i tidskriftssamlare. Jag är så totalt oteknisk så det är skrämmande...Höll inte på att lyckas vika ihop den första samlaren....Det stod siffror på så att man kunde se hur det skulle vikas men ändå gick det inte! Totalt vansinnesutbrott med svordomar och eventuellt ett kommande blåmärke på handen som jag slog till bordet med. (det löser ju allt..hrrmmm) Men sen fick jag ordning på alla fyra :)

Nä nu måste jag nog försöka sova eller åtminstone läsa några sidor i en bok. Tror att jag glömde jackan på jobbet också....Vet att jag tog fram bilnycklarna ur fickan där den hängde men nu hittar jag den inte. Så den borde vara där. Jag är inte bara oteknisk, korkad, i behov av "anger management" utan dessutom senil i förtid. Asch, jag har många bra egenskaper också så det väger väl upp i slutändan =)

Godnatt på er!!!

2 comments:

Anonymous said...

en liten geklav...

kram från Maggie <3

gersgaarden said...

Ja precis, fast med lite extra krimskrams runtomkring ;) Kram!