Monday, September 22, 2014

Höstvindar

Tänkte bara lämna ett litet livstecken här. Har bloggtorka just nu...

Idag är det en riktigt vacker höstdag. Klarblå himmel, strålande sol men det blåser utav bara h*lvete. Istället för snö så yr det löv i alla färger, det tar tag i huset, välter saker på trappen och fåglarna får bra medvind.

Och inatt ska det kunna bli frost...Så jag tror det börjar bli dags att ta in pelargonerna och dessutom göra en fin bukett av astrarna som står i full blom. Dahlian har knoppar så jag får nog försöka täcka den. Och squashen måste också sova under täcke inatt. Synd att jag känner mig lat idag då.

Sitter med kaffekoppen och eldar i vedspisen. Hade tänkt baka bröd någon dag framöver men någon måste ha läst mina tankar för när jag kom hem igår stod en hel påse med norskt bröd (5 limpor) i köket. Ska ta och dela upp och slänga in i frysen sen.
Dagens middag får bli makaronpudding. Hade en låda med stuvade makaroner + en korv i frysen och i en påse låg en ensam korv och skrotade. Perfekt.

Nä dags att ta sig själv i kragen och göra någon nytta. Borsta håret och få på ett par "riktiga" byxor t.ex. Har ett par rutiga mjukisbyxor på mig, ser ut som en pyjamas. Inga lämpliga arbetsbyxor i trädgården. Och så ska jag leta rätt på en mössa så att inte mina öron blåser bort!

Ha en fin dag!

No comments: