Tuesday, June 4, 2013

Blåsig juni

Juni har kommit med en hel del blåst, riktigt kalla vindar.
Jag har återigen låtit bloggen bli oskriven alldeles för många dagar men de är så det är. Det finns inte riktigt tid och lust. Slänger ihop en sammanfattning av vad vi sysslat med den senaste tiden och vad som sker på gården.

# Innanfönstren i köket är urtagna och stoppade undan i garderoben, en del fönsterputsande...
# Storstädat köket,,,när solen nådde längre in syntes allt damm och smuts så det var behövligt.
# Spenaten har börjat titta fram i odlingslådorna, persiljan också.
# Sått morötter och majrova.
# Lönearbetat hela helgen, sonen har haft en kompis här och lekt större delen av tiden.
# En venus flugfälla har flyttat hem till oss! Sonen har önskat sig en sån länge,,,riktigt roligt att mata den!
# Nyss hemkommen från massage. Spänningar på de vanliga ställena. Har också lärt mig att jag inte ska klia mig i ögat efter att ha kliat mig i nacken och fått tigerbalsam på fingrarna....Aj!


En liten fundering såhär inför nationaldagen, hur firar man den?? Hade vi haft flaggstång hade jag självklart hissat flaggan men nu har vi ju inte funnit det perfekta trädet att tillverka en av ännu. Tänkte iallafall bjuda hit mor och mormor på kalkon. Fick en 7-kilos norsk kalkon i vintras/våras så det är ju ett bra tillfälle att ta den nu. Det blev ett stort hål i frysen när jag tog ur den på tining.

Nä om man skulle ta och göra lite nytta innan skolbussen kommer. Det är ju inte direkt brist på saker att hugga tag i...

No comments: