Saturday, June 29, 2013

Sommaren går alldeles för fort

Juni månad har snart gått, kan inte hjälpa det men jag känner hur vintervindar redan nyper mig i kinderna.

Sitter med en kopp kamomillte och ska snart åka iväg till jobbet. Lugn morgon, både sambo och son ligger och sover ännu.

Har krånglat med tänder och käke på vänstersidan under mer än en vecka. Spänningar, sprängningar, ilande, molande, ja alla sorters smärtor ha avlöst varann och vandrat runt från tänder, käkar, under hakan, bredvid örat, tinning osv....Var till tandläkaren i måndags, han röntgade inte ens, bara petade på tänderna för att kolla efter hål och slipade sen ner en lagning som var för hög (kan vara så att jag tuggar på tänderna nattetid). Sen blev det en tur till akuten på torsdagen. Infektionsprovet visade ingenting och läkaren fann inget konstigt. Fick åtminstone diklofenak utskrivet så att jag kan få sova på natten utan att vakna av känslan att käken ska explodera. Idag känns tänderna rätt okej, jag kan låta dem stöta emot varann igen utan att det gör ont. (tuggandet försökte jag sköta med höger sida så gott det gick). Känner dock ömmandet under hakan/sidan av halsen. Tänkte ta mig en tur till tandläkaren (igen) imorgon och be om röntgen. Kan ju vara något skit som gömt sig. Känner mig bara så himla besvärad över att be om hjälp, som om jag vore en hypokondriker eftersom det inte syns något!

Ja nu vet ni vad jag gör, gnäller om hälsan, känner vinterångest och har min jobbvecka ;)

2 comments:

Anna, Fair and True said...

Skumt att de inte röntgade! Det borde de alltid göra!

gersgaarden said...

Ja jag ska dit idag och kommer inte gå hem förrän de röntgat