Saturday, June 2, 2012

Murkelspaning och träningsvärk

Igår bakade jag tekakor och medan degen stod och jäste passade jag och lilleman på att ta en snabbtur till skogen. Jag hade nämligen sett att murklorna kommit när jag var ute och gick dagen innan och tänkte att min lika svamptokiga son skulle tycka om att se dem. Så vi gick och kikade lite på dem. Däremot plockade vi inga, jag velar om jag verkligen ska äta dem eller inte pga giftet. Även om man kokar av dem flera gånger så sitter ju alltid lite av giftet kvar och svampgift är inte att leka med. Det kan sluta med antingen död eller dialys om man har otur. Önskar att jag kunde springa på ett gäng toppmurklor någongång.....Stenmurklorna får stå kvar ett tag till.

Var även ute i grönsakslandet igår, därav träningsvärken. Rensade fårorna och plattade till toppen på dem. Och efter att ha stått på huvudet med raka ben i 3 timmar känns det bakpå låren idag kan jag säga....Rena yogan ju. Värst var det nog för ryggen, vet att det är bättre att krypa i landet men det var bara bökigt tyckte jag...Nu är det bara att så och hoppas på både regn och värme.

Prövade ett nytt recept igår också, pasta med krabbsås, blev supergott och det gick så himla snabbt också. Bara uppkoket av spaghettin som tar tid då...Fräste 2 pressade vitlöksklyftor och hackad chili i smör. Tillsatte lite pressad citron, en bunt hackad persilja och en burk krabbkött. salt och nymalen svartpeppar. Blandade med pastan och hade i grädde. Rörde runt så det blev varmt och serverade med riven parmesan på toppen! Supersmarrigt!!!

No comments: