Tuesday, June 8, 2010

Såja


Nu kan man blogga med gott samvete. Regnet hänger i luften och jag sitter fortfarande i kimonon med min tekopp. Japanskt tema idag imorrn kör jag nog med cowboyhatt och boots och äter en burk bönor till frukost...Skojar bara..

I helgen var vi till granevik på bilutställning. Mycket fint. Träffade joars kusins mamma ända från varberg, det var länge sen sist. Joar fann stolt en hotrod, åt korv med bröd, vann kanin på tombola och fick en valfjäsksballong från de blåa. Kul med såna små utflykter, det behöver ju inte vara långt för att vara roligt. På kvällen åkte vi tillbaka till granevik och hälsade på bekanta, eller ja den ena var ju inte hemma men ändå.

Annars kallar jag mig färgsättningsdetektiv. Det dyker upp många spår om hur det varit målat förr men vilket spår ska man välja att måla efter? Nu när vi har satt upp pardörrarna kom ett annat hål i väggen upp lite bredvid. Efter lite funderande kom vi fram till att det måste varit en äldre dörr som suttit där. Nu sitter dörr/veranda lite snett eftersom de var tvungna att flytta nya dörren lite till vänster pga innertrappen som de annars skulle behövt gjort något vid.
Huset tycks ha varit riktigt färgglatt vid något tillfälle.
Nåja som sagt, nu sitter pardörrarrna uppe, rutorna är dock inte i ännu eftersom det saknas lister att fästa dem med. Dörrarna öppnas inåt, lite ovant med mysigt. Man liksom välkomnas mer in i stugan.

Men nu måste jag skynda mig lite. Joar ska till dagis och sen ska jag spackla en gång till på verandastolparna. Hemgjort naturligtvis :)

No comments: