Tuesday, August 19, 2014

Höstkänningar

Det blev höst så snabbt i år. Knappt någon nedtrappningsperiod mellan 30 graders hetta och nuvarande 10 grader. Och det måste komma regn varje dag också, helst med oväntad åska så jag törs inte åka någonstans utan att dra ur sladdar.
Men jag gillar verkligen hösten. Vackra färger i naturen, skörde/samlartid. Och det är inte samma press som under sommaren att man måste vara med på precis allting. Jag tycker om att mysa in mig i go kofta, hålla mig inomhus, lägga pussel i smådunkel belysning och vara sådär osocial som bara jag kan..Enstöring? Ja periodvis.
Funderar på att ta en tur upp i skogen under dagen för att kolla om det ploppat upp några svampar. Sneglade på grannens gräsmatta och där tittade det fram ett gäng blandade hattar med tillhörande fötter. Så det kanske finns chans att finna åtminstone någon!

Skolan har börjat, idag är jag ledig så jag har skickat sonen med bussen. Känns lite ovant att sitta hemma själv på morgonen. Men rätt skönt också. Ska ta och fixa en kopp kaffe och så småningom ta lunch framför teven eftersom ingen ser mig. Hem till gården har ju börjat efter sommaruppehållet.

Ha en fin dag!

No comments: