Thursday, July 17, 2014

Ännu en fin semesterdag!

Provkörde jänkarbilen idag. Finns det inga roliga bilar för oss med korta ben? Hundkoja eller Lada möjligen. Satte mig på en kudde för att kunna se motorhuven men fötterna nådde inte riktigt hela vägen kände jag. När jag tryckte in gasen fick jag sitta med benet totalt utsträckt. Behöver jag säga att jag bara orkade köra några kilometer på det viset? Nu ska det ju tydligen gå att flytta fram soffan lite så om det funkar så kanske jag slipper känna mig som en tioåring som olovligen lånat farsans bil och brummat iväg! Hihi

Åkte ner till Torfolk gård idag. Det var sommarfest där. Det är alltså en gård där det odlas ekologiskt och även syltas av uppköpta bär som sen levereras lite varstans i landet. Tittade på hönor, loppis, honung och annat smått och gått. Köpte supergoda vegetariska grekiska piroger till lunch där. Och när vi kom in i gårdsbutiken, ja då var jag i himlen. Istället för att leta efter ekomat i vanliga butiker så fanns ju just bara det. Under ett tak! Jag visste knappt vart jag skull ta vägen eftersom jag hamnade i totalt glädjerus. Allt från egna grönsaker och produkter från gården till hårvård, rengöring, kryddor, pasta, kött, glass, drycker, röror, ja allt som man kan behöva och just eko! Kunde lätt ha köpt upp hela sortimentet men höll mig till detta: 2st klass 2 mörk lager från kung markatta (jättegott!), kokossocker, citron, paprika, 2 st värmländska lättöl, plommontomater och spaghetti gjord av svarta bönor. Aldrig smakat förr men det verkar spännande. Inga konstigheter bara bönor. Och svart pasta ser ju rätt kul ut.
Kommer försöka ta mig dit lite oftare framöver för att fylla på förråden. Om det är någon som också är sugen på att hänga på och handla bra, riktig mat så är det bara skoj med sällskap i bilen!

Målat andra varvet på väggen vid verandan. Bara en strykning kvar!! Tjoho vad kul att äntligen få bli klar med något!

Min farbror har kommit upp på besök under helgen (bor hos mamma) så jag var dit och fick lite kvällsmat tillsammans med dem. Imorgon blir det också gemensam middag i form av motti med fläsk. Och så ska vi ombesikta husvagnen.

Nog för ikväll, önskar alla dagar kunde vara såhär underbara!!

2 comments:

Åsa said...

Jag vill med!!!!! Hör av dig nästa gång du ska dit =)

gersgaarden said...

Vad kul! Det ska jag göra =)