Saturday, June 23, 2007

Midsommarskatt!

Nu kan man väl säga att midsommarn är över för denna gång. Den försvann i ett regn. Har firat på nästan det vanliga sättet förutom att vi fick vara inomhus hela dagen istället för att äta sill på verandan och dansa runt majstången som är ungefär i min storlek...
Mamma bjöd på sill och färskpotatis, sen giftiga jordgubbar och grädde ;-) Grillade kotletter på kvällen också. Fann en skatt i trädgården när jag var ute under ett kvickt regnuppehåll. En gammal doftschersmin som vi trodde var borta sen länge. Den stod inträngd mellan syren, druvfläder och vinbär. Har klippt fram den nu så den kan luktas på. Helt underbar och jättestor! Man hittar ju något nytt varje vecka tycker jag. Det är så roligt att ge sig ut på skattjakt bland nässlor och häggsly!

Idag har vi också ätit så magen står i fyra hörn. Kyckling, ris och currysås. Sen en mäktig kolapaj på det och efter ett par timmars matsmältning var det dags för korvgrillning. Så nu behövs det ingen kvällsmat...

Nej nu ska jag kika i nån modeblogg eller nåt. Dumma, dumma mig som har så ytliga infall ibland hehe.

No comments: