Monday, May 21, 2007

övertrött bebis

Ikväll var det svårare än vanligt att få lilleman att sova (läs, nästan omöjligt). Skrek och skrek,fick komma upp och käka macka och banan (som tydligen ska vara lugnande). Somnade på andra försöket efter lite mer skrik. Jag har den oturen (eller turen när det är såhär jobbigt) att liten inte vill somna med mig. Pappa ska det vara om inte han sitter i sjalen med mig. Vaknar han däremot är det mig han ska till inte pappa. Sötis.
Idag har mamma varit iväg på vårruset. Måste vara riktigt kul att bli ihopträngd bland svettiga människor och trampa asfalt. Kanske skulle ta och anmäla mig nästa år. Man får ju gratis grejer när/om man kommer i mål. :-)

Mina pingstliljor blommar och doftar. Aurikeln börjer veckla ut sig. har sått två olika sorters squash idag. Inne då det är frost lite då och då. Förra året blev de förkultiverade squashplantorna ingenting, de tynade bort när jag satte ut dem. Däremot de jag sådde på plats kom och gav verkligen ett överflöd av jättefrukter!

Ska snart krypa ner i sängen hos mina älsklingar! Natti

No comments: