Thursday, November 5, 2015

Höstsådd

Eftersom hösten ännu är mild så har jag prövat att höstså morötter och palsternackor. Jag har ingen som helst erfarenhet av det så vi får väl se,,,fröernas "bäst-före-år" har gått ut men det kan ju funka ändå. Jag kanske borde täcka pallkragarna med fiberduk tills jorden frusit? Har ju två katter som gärna sparkar runt i odlingarna,,,,Jag lyckas aldrig med varken morot eller palsternacka på det vanliga sättet ändå så varför inte pröva? Kommer inte odla så mycket nästa säsong (jag brukar säga det men ändå trilla dit när frökatalogerna kommer men den här gången menar jag det).

Tvingade ut mig själv på en promenad under dagen. Jag älskar egentligen att vara ute och gå men det är trögstartat. Ta på sig skor och jacka och sen fundera ut vilket håll dagens tur ska gå. Idag blev det norröver, gjorde mig en avstickare ner mot älven och lufsade i lite skogsterräng också. Ett svangäng var ute och simmade och jag fick chansen att kika på stjärtmesarna en stund. En av mina favoritfåglar! Hade ett par "nya" skor på mig och lyckades få skoskav så vägen hem kändes rätt lång...men annars var det en härlig tur. Försöker ta mig ut en halvtimme om dagen åtminstone. Tänker att om läkare kan ordinera piller så kan jag ge mig själv promenader på recept. Gratis, välgörande för både kropp och själ och fritt från biverkningar (förutom blåsor på fötterna...).

Rotfruktsgratäng med blomkål till middag.

Det lär nog inte bli några problem att somna ikväll heller, klockan är nio och jag kan knappt hålla ögonen öppna. Annars hade jag tänkt kolla på polisskolan 3. Men väljer hellre sömnen alla gånger.

Trevlig torsdagskväll på er!


No comments: