Thursday, February 26, 2015

oj en månad till

Måste ju bara göra en panikblogg innan februari är slut, har bara gjort ett inlägg den här månaden, måste vara rekordlågt :P Det har varit vabruari här precis som för de flesta. Influensa eller vad det nu är kom på besök, först till sonen och sen till mig. Jag börjar äntligen känna mig något bättre. Fortfarande hostig och täppt i näsan men febern har åtminstone gått ner.

Det har varit töväder i några dagar så det har tagit bra på snön. Men idag får vi nog tillbaka allt som försvunnit. Skitväder. Jag vill har vår! Nu!

Det här sportlovet har nog varit en besvikelse för sonen är jag rädd. Vi hade planerat badhus, bio och kanske en dag på byn för att kolla i affärer. Och inget har det blivit gjort. Istället blev det hemmadusch/hårvård, hyrfilmskväll och en tur till konsum :P Ja och så har han byggt snögubbe och åkt lite i backen. Nåväl, får väl kompensera en annan gång. Bara skönt att vara ledig och inte behöva till skolan den här veckan förstås :) Kunde ju kanske gjort en tur nånstans idag men ska jag vara ärlig så har jag inte lust att ge mig ut på vägen i det här snövädret. Inget ligger ju direkt nästgårds häromkring.

Sovit oroligt inatt så jag vakande tidigt och klev upp. Klockan 6 började Singing in the rain så då var den här morgonen räddad! Jag älskar gamla filmer och särskilt musikaler. Vem blir inte glad av steppdans och tokigheter liksom? Ibland leker jag (jo jag leker fortfarande, det blir man aldrig för gammal för)i tanken med hur det skulle vara om livet var en musikal. Att alla helt plötsligt börjar sjunga, hoppa, dansa och sprätta i benen runtomkring. Jag tror det skulle vara väldigt roligt:) Kanske lösningen på världsfreden rent utav....:) Vem orkar tänka på krig mitt i en steppdans?

No comments: