Wednesday, December 10, 2014

Ruskväder i december

Sitter inne med en kopp kaffe och väntar på att dagen ska ljusna lite. Då ska jag samla mod till att gå ut efter en kärra ved i halkan. Den snön som kom är nästan helt borta och nu är det regn och skapligt hård vind som gäller. Jag är rätt kluven till snö/kyla (som vanligt). Det är fint med vitt och några minus, pulka, skidor och snögubbar. Men samtidigt är det skönt när det är grönt så att man ser allting, sparar rygg vid snöskottning och det går inte åt så mycket ved. Bilen tar sig fram osv...Det får bli vad det vill.

Igår kväll hade jag och V julbak. Eftersom jag tycker sämre och sämre om kaffebröd/sötsaker så gjorde jag bara min "julcheesecake" som har blivit årlig tradition. Höftade lite denna gång, prövade att ha i kokossocker istället för vanligt. Blir säkert minst lika gott. Tog mindre också. Sen så gjorde jag hemgjord kexchoklad, kul att ha prövat göra egen. Sonen får bli smakjury.


No comments: