Sunday, October 12, 2014

svamp och bygg

Igår tog vi en tur till skogen, jag,mamma och sonen. Härligt när vi tre generationer har samma brinnande svampintresse. Vi kom alla hem med varsin fylld svampkorg. Mängder med trattisar i år! Gav bort en del till en vän som kom över och hjälpte mig rensa under kvällen medan vi tog något glas vin. Skoj! Sonen sov hos mormor och hjälpte henne med lite av rensandet iallafall.

Och vet ni? Vi ska skaffa badrum! Inomhus, alltså i huset. Vi har ju tidigare pratat om att göra ett lyxigare badrum i ett av uthusen men...blir alldeles för mycket jobb och ärligt talat så tror jag inte att jag kommer spendera så mycket tid där så att det lönar sig med att skaffa bubbelbad, massagedusch med radio och färgat vatten. Helkaklat, golvvärme, grovdiskbänk, tvättmaskin, torktumlare, bastu osv. Låter som en dröm va? Det får nog stanna där. Nu landar vi på jorden igen.
Anledningen till att vi inte byggt badrum inne tidigare är för att vi bägge är rädda för att det ska bli mer vattenskador. Vi har haft nog med det tycker jag. Och om man då ansluter ett rum till, ja då kan det ju bli där också. Men vi kommer bygga i kökskantoret. Alltså den lilla skrubben på 2 kvadratmeter som finns i köket. Det blir väldigt "compact living". Vi får alltså plats med en duschkabin och tvättmaskin i stort sett. Jag är rätt enkel av mig ändå, huvudsaken är att man kan duscha/tvätta hemma, att jag sen inte har svängrum nog att slå bakåtvolter därinne spelar ingen roll. Jag skulle bara slå ihjäl mig ändå om jag försökte.
Gubben har fixat därinne i ett par dagar nu så golvet är uppgrävt och omlagt och en del rör dragna. Ska lägga in bilder men just nu känner jag mig för lat för att hämta kameran...

Nu är det snart dags att lägga sig känner jag...Får bli en tidig kväll för att kompensera nattens svamp/vinbravader. Har myst i filmsoffan med sonen och Ice age.

Trevlig kväll på er!

No comments: